Hitaasta moottoripyörästä ei ole mitään hyötyä. Kyllä, jos nousee pyörän selkään, se syö mutkia, kiihdyttää ja eksyy tuuleen. Se on sitä, että tuntee itsensä vapaaksi ja ottaa mutkat nopeasti. Joskus kiihtyvyys pysähtyy tai on hitaampaa. Tällöin kytketään parempi kiihtyvyys nopealla kahvan vedolla.
Säästää aikaa kiihdyttämällä nopealla vedolla
A pikavetoisen kahvan säästää aikaa kiihdyttäessä. Tavallisella kahvalla joudut nimittäin kääntymään pitkään, ennen kuin kaasu on leveä. Pikavetokahvalla siihen menee paljon vähemmän aikaa. Tämä tarkoittaa sitä, että vähemmällä ranteen kiertämisellä pyöräsi kiihtyy nopeammin.
Jos haluat mennä nopeammin, erityisesti kun ajat circuit- tai motocross-pyörillä, on parasta luopua vakiovarusteena olevasta kaasukahvasta. Pikavetoisen kaasun avulla voit hyödyntää moottorin suorituskykyä paljon nopeammin. Toisaalta sinun täytyy annostella kaasua varovaisemmin, koska pyörä on paljon vilkkaampi. Se ei ole sellainen varuste, jonka asennat pyörääsi, kun ajat vain kaupungissa!
Mukava tapa käyttää moottoripyörääsi
Normaalissa kaasuvaijerin vedossa on kolme kierrosta. Sinun on kierrettävä ohjaustangon akselia, joka sisältää kaasuvivun. Rengas voi olla merkistä ja mallista riippuen enemmän tai vähemmän herkkä. Joskus pyöräilijät kasvattavat tätä rengasta, jotta kiertoakseli on mahtavampi. Siitä on helpompi pitää kiinni ja voit ajaa nopeammin.
Tavanomainen kaasupoljin toimii näin. Moottorin nivelet on yhdistetty vaijerilla. Kun tämä herätetään, mekaniikka pyörii nopeammin. Pikakaasukahva ei vaadi tuota käden kääntämistä turbiinin käyttämiseksi. Aivan kuin kaikki olisi automatisoitua, mikä antaa todellista helppokäyttöisyyttä.
Nopea säätö
Kun pikavetojärjestelmä , mekaniikan säätäminen on nopeampaa. Itse asiassa moottoria ei tarvitse vetää väkisin. Se vastaa suoraan kutsuun heti, kun kahvaa pyydetään.
Ostaessasi sinun tulee tietää, mikä kahvaviite sopii moottoripyörääsi. Se on erilainen merkistä riippuen: Peugeot, Yamaha, Mbk , jne. Malli on myös valintakriteeri, samoin kuin laatu. Vinkkinä: tilaa netistä nopean toimituksen vuoksi.
Pikakahvan asentaminen kahvaan
Originaalisen kaasukahvan vaihtaminen on helppoa. Voit asentaa pikavetoisen kahvan jopa kotona. Tarkoituksena on korvata alkuperäinen kaasukahva uudella pikakahvalla. Sinun täytyy:
- irrottaa kumikahva: irrota se kaasukahvasta lämmittämällä liimaa hieman;
- irrota kaasukytkin: irrota vaijeriruuvi ja irrota se. Irrota sitten commodo ja vedä kaasukahva;
- liimaaminen: laita hieman neopreeniliimaa kumikahvan kiinnittämiseksi ja kovamuovikahva sen jälkeen.
Kahvan asennus päättyy tähän. Lisasäädöt varmistavat käytön. Vetopakkauksen avulla sinulla pitäisi olla kaikki tarvittavat laitteistot ja yksityiskohdat jokaisesta vaiheesta. Saatat joutua ostamaan myös kaasuvaijerin siltä varalta, ettet saa vaihdettua sitä oikein.
Lopulliset säädöt /strong>
Ensinnäkin, jos liima ei toimi, voit kiinnittää ne langalla. Kiedo se niin, että kaasuläppä ei liiku. Seuraavaksi tulee suojan säätö . Sen on oltava vain muutama millimetri, jotta varmistetaan reagointikyky kiihdytyksissä. Ruuvaa irti kaksi mutteria vaipassa ja käännä toista mutteria kireyden säätämiseksi.
Viimeiseksi muutama testi . Tämä on pakollista, sillä ohjaustangon käyttö ja turvallisuutesi ovat vaakalaudalla. Käännä siis ohjaustankoa useita kertoja kireyden ja kiihtyvyyden tarkistamiseksi. Se saattaa toimia itsestään, jos kokoonpano ei ole oikea. Huomaa, että sinun on odotettava 24 tuntia asennuksen jälkeen, ennen kuin voit ajaa pyörälläsi uudelleen.
Tunnet eron, kun kiihdytät ensimmäisen kerran!